Visie

Kiezen voor een tijdelijke oplossing brengt voor u als opdrachtgever en uw organisatie altijd een bepaalde mate van onzekerheid met zich mee. Vragen als: “ Kunnen verwachtingen wel worden waargemaakt?”, “ Hoe reageren de organisatie / mijn mensen erop ?” Krijg ik wel wat ik eigenlijk wil?” zullen misschien in uw achterhoofd spelen.

[S-IS] begrijpt dat u als opdrachtgever wilt weten waar u aan toe bent en met een positief kritische blik naar de persoon, voortgang en de kwaliteit van het afgeleverde werk kijkt. Maar ook dat u verwacht van een interim professional dat deze zijn kennis en resultaten borgt in de organisatie, zodat uw organisatie zonder de hulp van de externe professional verder kan en problemen blijvend opgelost zijn.

Om ervoor te zorgen dat u zich  kunt richten op uw eigen werkzaamheden en agenda, werkt [S-IS] volgens de volgende methodiek:

-          Duidelijke vastlegging van opdrachtomschrijving, werkzaamheden, doorlooptijd, inzet en verantwoordelijkheden in een Plan van Aanpak;

-          Regelmatig voortgangsoverleg, u bepaalt de frequentie en inhoud;

-          Extra overleggen indien de situatie daarom vraagt;

-          De benodigde en missende kennis van de eigen werknemers zoveel mogelijk aanvullen / zoveel mogelijk betrekken in het proces om de kennis blijvend te borgen;

-          Eindevaluatie waarin de afspraken uit het Plan van Aanpak worden geëvalueerd en het eindproduct / eindresultaat wordt besproken.

[S-IS] is van mening dat iedere interim professional standaard moet beschikken over de juiste vakinhoudelijke kennis en op een projectmatige manier moet kunnen werken. Het verschil en de kritische succesfactor is de persoonlijkheid van de professional. Is deze in staat om het belang van de organisatie maximaal te behartigen?, kan deze het verbindende element in de organisatie vormen?

 

 

Mijn sterke punten:

- Organisatie- en persoons sensitief;

- Doorzien van samenhang van complexe processen en de gevolgen van veranderingen voor deze processen, de organisatie en haar stakeholders;

- Finance / bedrijfskunde;

- projectmanagement;

- Vertalen van strategie naar uitvoering;

- Invulling geven aan informatievoorziening (afstemmen op vraag vanuit diverse lagen uit de organisatie, betrouwbaarheid)

- Mensen mee kunnen krijgen in veranderingen van werk- en denkwijzen op verschillende niveaus;

- Zorgfinancien;

- Actuele kennis van en inzicht in transitie AWBZ & ZvW en gevolgen daarvan voor alle lagen van uw zorginstelling;

- Kennis van beleidsregels en uitwerking op organisaties en processen.